Retroskjørt til meg:)

søndag, april 26, 2009 Edit This 4 Comments »
Nå har mor i huset fått seg sitt første hjemmesydde plagg:) Et skjørt laget av et Fretex-gardin i deilig knæsj orange farge og med brun ribb livet. Jeg måtte nesten ha et underskjørt også, for det var sant det Hanna sa da jeg sydde kjole til henne i det samme stoffet: "Det klør.." Men bortsett fra det, liker jeg både den intense fargen og mønsteret i stoffet.
Jeg hadde ikke noe mønster å følge, så jeg tok utgangspunkt i et skjørt jeg hadde fra før, og fortsatte derfra i "prøve og feile" prosessen som så mange ganger før:)
Nå har jeg et greit utgangspunkt til å lage flere skjørt ut over våren. Må finne noen lettere stoffer, og jeg lager nok ikke underskjørt på alle... men her var det nødvendig:) Å bruke ribb i livet er jo bare genialt! Skjørtet sitter godt på, og er enkelt og greit å få til! Og det liker vi!!

4 kommentarer:

elin sa...

jammen ble det skjørt på oss begge denne helga!!!!Er enkelt og raskt å lage,når en først har funnet sitt "perfekte"snitt!!!!!!kjempe greit!jakka jeg sydde,ble ikke så fin som jeg s for meg,må fikse og trikse litt på den litt en dag.......ikke alltid 1 forsøk blir bra her nei!!!
klemma frå mæ te dæ!

elin sa...

lurte bare på hvordan du har avsluttet nederst????så nettopp nå at det var en annerledes avslutning enn opplegging om du forstår,,,,,,,,,,det så jo kjempe fint ut i fasongen også med innerskjørt og alt!!!!du er god!!!
vært ute i allyen i helga???vi har tilbragt dagen på prestneset!deilig der!!!!

GRASRODA sa...

Ja, det jakkeprosjektet er spennende! Håper du kommer i mål:)
Ja, dette var gøy! Må nok lage meg et skjørt eller to til en dag!
Ang. avslutningen nederst har jeg gjort det samme som jeg gjorde på kjolen til Hanna. Jeg har rett og slett bare sydd 4-5 omganger med sikk-sakk med en kantrastfarget-tråd, slik at det blir en litt stiv kant der.Men det funker veldig greit, ihvertfall på et slikt stoff som er så grovt vevd...enkelt og greit.
Ingen Allytur i dag. Vi har hatt besøk av lillebror m.fam og mammma og pappa i dag. Men vi har vært mye ute i det fine været!!

Lillian Risholm sa...

Så utrolig fint det var! digger selv brun og oransj!!!