Fotsporene i sand på lærret

mandag, desember 20, 2010 Edit This 1 Comment »
Jeg har vært hjemme med sykt barn i flere dager, så i den anledning fant jeg frem noe jeg har tenkt å gjøre lenge, nemlig å prøve å lage et bilde med "fotsporene". For et par uker siden kom jeg over ei tube med en slags blank maling med hvit sand oppi, noe som satte meg på tanken at det kunne fungere som sand! Så i dag fant jeg den frem, blandet den med ulike bruntoner, og satte ideen ut i live.
Minstemann fikk malt foten sin brun, og har satt sine fottrykk i "sanden". Det var ikke like enkelt som jeg først trodde. Sandmalingen var litt klissete å trø i, så jeg malte bakgrunnen/ sanden først,og så fikk han trykke foten med bare vanlig maling. Deretter bearbeidet jeg sporene med sandmaling oppå fottrykket. Selve skriften er skrevet ut fra data, revet opp, og limt på med Lakklim fra Panduro. ( dette ble gjort først før jeg begynte å male... )
Greit å gjøre noe annet enn bare å sy. Kreativiteten har godt av å bli utfordra på ulike plan kjenner jeg:) Savner malingen innimellom... men vi får se..... jeg har et par andre malingsoppdrag som også står å venter på å bli ferdig.... en dag.... :)

1 kommentarer:

Berna Marie sa...

Så flott det ble! Veldig kreativt tegn med teksturen:) jeg elsker den teksten, den er så vakker!