Sjiraffskjørt

lørdag, februar 14, 2009 Edit This 3 Comments »






Jeg har satt Lindexsjiraff-
ideen ut i live!! Jeg tegnet over sjiraffen på et vanlig kopipapir, og forstørret den til ønsket størrelse på kopimaskinen. Deretter klipte jeg den delvis ut, og nålet den fast på skjørtet der jeg ville ha broderiet. Jeg sydde så med trippelsøm/forsterkningssøm med en limefarget overtråd på det lilla cordstoffet (fra S&S) Jeg hadde mildt sakt tunga rett i munnen da jeg begynte å sy. Det var ikke lett å styre maskinen i all krinklene og krokene. Men resultatet ble bra syns jeg:) -Litt stolt av meg selv da jeg så at det ble så bra som jeg hadde håpet på...:) Tror det fins andre papir (vannløselig?) en kan bruke til dette formålet, med nå var det dette jeg hadde, og det fungerte ganske greit. Etterpå la jeg opp skjørtet med en enkel brett, og brukte den limefargede tråden og stiplet sikksakksøm der. Og til slutt fikk skjørtet en limefarget ribb i livet. Mønsteret til skjørtet har jeg lagd selv. Jeg vurderte underveis om jeg skulle fore det, med det ble foruten fòr. Mulig det blir med for neste gang.

3 kommentarer:

elin sa...

hei der!!!

dette likte jeg godt!!!
du er virkelig i det kreative hjørnet for tiden!!!Hvordan får du tid????? forsterkningssømmen gjorde virkelig susen her!!!!tenker anna ble fornøyd!!!!Nå må du få lagd noen bukser til gutta med det merket på også!!!!!! stakkars gutta dine!!!ellers ble det ikke tid til ss i helga,45 min hver vei ..........rakk det rett og slett ikke,så den turen må jeg ha tilgode,e du med snart?gjort leksene til imorgen?jeg må stryke litt......jeg får dt ikke til på onsdag jeg,gjør du?

Heilt spesiell sa...

Kuuul sjiraff!!Herlig blogg du har,og tusen takk for koselig kommentar hos meg!

annesand sa...

Så mange kreative utfoldelser du har! Fantastisk flott giraff, og en kanongod ide! Ønsker deg ei strålende påske!