Bukse nr. tre!

søndag, desember 14, 2008 Edit This 1 Comment »
Det er beklageligvis vanskelig å legge ut bilder og tekst på denne bloggen for tida! Alt lever sitt eget liv til tross for nytteløs redigering:(
MEN:Denne buksa er laget av et ganske tykt velurstoff jeg fikk tak i på Fretex i går. Det er egentlig et gardin, men hadde ingen synlig slitasje, og kostet meg bare 29,-! Sammen med brun ribb fra Stoff og Stil, syns jeg buksa ble ganske fin! Det var litt vanskelig å få på ribben, spes. i beina, da stoffet var så tykt. Men med tålmodighet og mange
knappenåler til hjelp, er all ting mulig!
Da jeg tegnet opp mønsteret brukte jeg en kritt- dings jeg kjøpte på S&S. Den fungerte utmerket på tøy med mørk farge! Mønstere er også fra samme butikk. (har forandret litt på den...) Det heter "Fritidsbukse" str. 6 år. Den ble et nr.for stor til Hanna, men hun blir jo ikke mindre for tiden, så jeg får legge den litt på vent enn så lenge!
Også på denne buksa droppet jeg sidesømmene, og la bare mønsteret litt over hverandre slik at jeg trakk fra sømrommet som skulle vært der. Mye enklere og veldig tidsbesparende!

1 kommentarer:

elin sa...

så god du er!!!

denne buksa så jo virkelig deilig ut!!!!!har du forandret litt på snittet på fritidsbuksa?denne så mye finere ut,kunne tenke meg noe liknende til mine også!!!!!!