mamma til en helt bataljon

fredag, august 20, 2010 Edit This 1 Comment »
Tidligere i sommer kom jeg over denne edderkopp-mamman som satt og voktet på meg i det jeg skulle til å klippe hekken. Til tross for at det er et insekt, så fikk jeg faktisk litt dårlig samvittighet overfor henne med tanke på at jeg skulle klippe vekk "huset og skjulestedet hennes". Så det endte med at jeg utsatte klippingen en ukes tid, lot de små ungene få en sjanse til å komme til verden, og klare seg selv, før hekken måtte til pers:) Og det jeg også oppdaget da jeg skulle fotografere den vordende mamman den dagen, var at flere steder der i hekken vår, satt det andre "enslige mødre" med hver sin store ungeflokk og var redd for klippesaksa. Fasinerende å se på. Alle de små "åtte-beinte" ungene var inni et stort hulrom/nett.- nesten som en liten barnehage med gjerder over det hele:)
Lille Petter edderkopp...... :)

1 kommentarer:

elin sa...

ja denne var jo skjønn!når du aetter det sånn i perspektiv liksom-ellers er de jo vemmelige;))