Risputer igjen og igjen!

torsdag, mai 13, 2010 Edit This 5 Comments »




Nye risputer igjen! Den store har jeg laget til ei kjempeflott dame som bare er snill:) Håper den kan komme til nytte Linda!!! Hanna hadde lyst til å hjelpe litt i går, så da vi først var i gang med "ris over alt når vi lager risputer", så fikk hun gå i kjelleren og velge stoff, og hjelpe til å sy en rispute til datteren til Linda. Så nå regner jeg med dere kommer til å "holder varmen" fremover:)
Det er mange som spør om jeg kan lage disse putene. Jeg har sagt ja til noen, men da helst den rektangulære utgaven. Dette er fordi de er enklere å lage, og tar ikke så lang tid. Men de er veldig gode de også!! De ligger godt rundt nakken fordi de er inndelt i mange kanaler ( se her.. ) og er dermed veldig fleksible i fasongen. Ellers så har jeg enkelt forklart fremgangsmåten på hvordan du lager disse i et tidligere innlegg. ( se her.. ) Så lykke til:)

5 kommentarer:

Hilde Tollisen sa...

Så flink du er. Jeg er helt imponert. Utrolig!! Jeg har en sånn ferdigkjøpt rispute og den er utrolig god for en sliten nakke. Kanskje jeg må sy min egen :)
Stor klem fra en imponert Hilde

kaoz sa...

Flotte puter=)
Har butikk-kjøpt selv som jeg bruker hele tiden, og har tenkt mange ganger at dette er jo geniale gaver å sy! Takk for at du minner meg på det=)

GRASRODA sa...

Takk Hilde:) Ja, disse putene er digg!! Ikke vanskelige å sy heller, må bare sett av litt tid... :)
Klem


Ja, geniale gaver Kaoz:)

Odins lille hjørne sa...

Sånne risputer er bare helt hærlige!! Har laga noe slike jeg og! Ungene har hatt dem som sengvarmere bl.annet!
Men har ikke laga dem så flott som den som du har formsydd!

Barbros lille atelier sa...

Risputer er kjempedeilig! Og den formsydde er sikkert veldig behagelig - så lurt! Så flink du er!

Klem