Omslagskjole og atter en solhatt!

mandag, mai 11, 2009 Edit This 5 Comments »
















Dette er resultatet jeg kom hjem med etter en liten jentetur jeg og Elin hadde til lista forrige helg!:) Jeg har litt vondt i skuldrene og nakken for tida, så produksjonen ble jo ikke så stor, men GØY var det!!!
Solhatten er et forsøk på en forbedring av den forrige jeg lagde til Hanna. Desverre ble den et nr. for liten, så foreløpig er det lillebror som får leke med den:) Omslagskjolen er laget ut fra boka til Elsebeth Gynther "barnetøy du selv kan sy, 0-4 år" Grunnmønsteret jeg brukte var str.3 år, så jeg forstørret det litt og tok en sjanse på at den ville passe. Hanna ble fornøyd, men jeg tror jeg skal lage en litt kortere modell neste gang, som går rett over knærne. Stoffene jeg har brukt her er fra Fretex, både til kjolen og til solhatten. Kjekk butikk:) Jeg har også brukt en ny fot på symaskinen når jeg har sydd på kantebandene. Det er en stikningsfot som har en liten tapp som holder stoffet på rett linje når en syr. Genialt!!! Tipset til dette fant jeg hos SHAMU. Takk for det:)
Vi har forresten solgt tvillingvogna!! Juhu:) Legger pengene vekk til en fremtidig overlock maskin....:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

så skjønn kjole- var nydelig stoff;) flink du er!

elin sa...

kjolen ble kjempe fin!!!den kledde jenta!!!syns ikke den ble altfor stor,godt å ha noe å vokse inn i også !!!!hattene er ikke lette å få i rett størrelse og fasong nei,det er et sjansespill hver gang,men så er jo det også spenninga med det!!!!!!håper skuldra er bedre og at du kan tørre å sy litt igjen!siste capen min ble ferdig i dag,mangler bare båndet!ellers er jeg så smått begynt å tenke på å sy vest agder bunad til aurora..........hadde vært så gøy!!!må ta en tur til husfliden i mandal snart
snakkes venn!!!

GRASRODA sa...

JA, greit å ha noe å vokse i... men jeg kommer til å lage en til i en kortere modell også,så kan den brukes til tunika når den blir litt liten:)
Jeg har sydd ei ny varmepute i dag til svigermor. Begynner å få dreisen på den nye modellen min:)Er ikke helt god i skuldrene enda, men er litt bedre, så noe skal jeg nok få gjort innimellom!!!
Så spennende med bunad-prosjekt da!! Lykke til!!
Mi talas:)

SiriR sa...

Kjempesøt kjole! Likte stoffet godt. Og søt jente også:)

sjeroks sa...

Takk for koselig kommentar i bloggen min:)
Stoffet til forklekjolen har jeg kjøpt på en butikk som er lagt ned i harstad som het Adly Bergan. to gamle damer som hadde den, ekte stoffer fra 60-70 tallet:D