Svermer-larve

søndag, september 19, 2010 Edit This 2 Comments »








Denne snodige skapningen kom ungene med en dag i sommer. Utrolig facinerende, flott i fargen, og var muskuløs! Den var like stor som pekefingeren min, og vi lurte veldig på hva det var slags larve. Ungene hadde funnet den i et tre de hadde klatret i...
Jeg er ingen larve-ekspert, men etter litt leting på nettet, så har jeg kommet frem til at det er en/ skal bli en svermer. Det fine hornet som den har bak på kroppen er et kjennetegn på svermer- larver. En svermer en en slags sommerfugl, men de fleste er mest aktive på kveldstid, og er ikke så fargerike som sommerfuglen. Tror den heter aftenpåfugle-larve ( på dansk...? ) Andre som har sett denne?? Blir litt glad for tilbakemeldinger og gjerne link til bilde av svermeren!
Ellers en liten sypause, går til behandling hos kiropraktor.... men så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde meg borte da. Var innom S&S i går... så jeg "hører" stoffene rope på meg fra handleposene:) sukk...

2 kommentarer:

Odins lille hjørne sa...

vææææææ.. at du klar å holde den dær!!
Håper det går bedre med deg etter kiro behandling, så du snart får sydd igjen! Ikke noe kjekt å ha vondt!!
klem fra odin

GRASRODA sa...

ja, det var egentlig litt ekkelt, men samtidig visste jeg jo at den ikke var farlig, og så var den så fin!
Tror ikke jeg klarer å holde meg helt vekke fra maskinen... men burde jo det.... time will show:)