"Retro- omslagskjole" med knapper

fredag, mai 22, 2009 Edit This 17 Comments »











Retro-omslagskjole av beste sort:) Denne gangen har jeg ikke knytteband rundt midjen, men har brukt noen fine vintage knapper i stedet. Stoff og knapper er kjøpt på Fretex, selvfølgelig:) De to øverste knappene har knapphull, og holder kjolen sammen. De to nederste knappene er bare til pynt. Etter at bildet er tatt her, har jeg sydd i en strikk bak i ryggen slik at det blir en rynke-effekt bak, og kjolen snurpes sammen litt mere når den er på.
Jeg ser at jeg snart må bestille meg noen nye merklapper. Jeg liker de grønne Grasroda lappene mine, men de passer liksom ikke til alt... f.eks til denne kjolen. Jeg har tidligere bestilt fra minanamnband.se. Noen som har andre forslag på hvor en kan få tak i dette?
PS: Marita har konkurranse!!! Ta en titt innom bloggen hennes og bli med du også:)

17 kommentarer:

kaoz sa...

Knallfin =) Lekkert stoff, og stilig fasong!!

Lilla Gryn sa...

Jättesnygg!!
Både modell och tyg!

od Andulky sa...

Fantastiskt läcker!!

GRASRODA sa...

Ja, det stoffet måtte jeg bare ha:)
Og Hanna likte det faktisk også, så da ble mor glad:)
Koselig med besøk på bloggen!
Ha ei fin helg jenter!

Lillian Risholm sa...

så fantastisk flotte de omslagskjolene dine ble, alle sammen! helt nydelige!!!

Cilipus sa...

Kjempefin omslagskjole. Det er morsomt med retrostoffer, plagget får en personlighet og egenart som man ikke får ved å bruke nye stoffer. Ha en strålende helg!!

Berna Marie sa...

Nydelig kjole, utrolig flott stoff igjen:) Er det etter eget mønster, eller har du brukt fra en bok eller noe? Jeg har bestilt navnelapper fra Sigurd Hoel. Nettadresse: http://www.mamut.net/sigurdhoel/

GRASRODA sa...

Takk for alle koselige kommentarer!!
JA retro er gøy:) Føler neste jeg har funnet en skatt når jeg er heldig å kommer over noen ekstra fine retrostoffer!

Jeg har tatt utgangspunkt i mønsteret til omslagskjole fra boka til Elsebeth Gynther "barnetøy du selv kan sy, 0-4 år," men har bare forstørret det litt til ca.str.5-6 år. Den boka er genial, kan anbefales på det varmeste!!!
Jeg har lånt min på biblioteket... snart et halv år:)

Dr. Gill sa...

Nydelige omslagskjoler! Og så lekkert tøy!!

elin sa...

stilig!!!!d likte de omslagskolene du også etterhvert!!!!kjempe søt!!!!jeg har kjøpt ny bok-ulla welinder 0-3 å!!!!den er et funn!!er liksom min føler jeg!!!!holder på med anorakker for fult!!!!men er enda trøtt etter praha turen,og får ikke sydd så mye disse dagene......men bare vent!!men jeg er klar for ei bestilling etterhvert på ss igjen!!!!!

GRASRODA sa...

Hei Elin! Håper du hadde en super tur!!
Den boka hørtes spennende ut. Gleder meg til å se resultatene!
Jeg har begynt å sy litt dukkeklær til Hanna i dag, gøy med litt småpuslerier også:)
Jeg er med på bestilling!!! Si fra, så henger jeg meg på:)

hverdags-mamma sa...

Super tøff omslagskjole...!

hverdags-mamma sa...

Heisann!
Takk for hyggelig besøk! Jeg syr på min Janome ML644 og er kjempefornøyd. Men får jo mange som er mer fancy, men denne har absolutt det man trenger til en god pris... 4 tråder BTW...

SiriR sa...

For en herlig kjole! Kjempekul.

Legger deg i bloggglisten min, så jeg kan følge med på alt det fine du lager:)

Kristoffa sa...

Så fin omslagskjole du har laget! Denne likte jeg virkelig snittet på:)

Anonym sa...

Utrolig fin kjole Cathrine! Elsker, elsker sånne stoffer, her har du virkelig kommet over en skatt:D

GRASRODA sa...

Ja, det kan du si:) bare så synd det er så lite igjen av det:(
Retro er gøy! Jeg blir mer og mer fasinert av det, bare så kipt at det er vanskelig å få tak i. Har vært heldig å finne litt på Fretex her en gang i blant, med det er ikke hver dag noe slikt dukker opp:)