Første forsøk på årets solhatter!

fredag, mai 01, 2009 Edit This 10 Comments »
















To solhatter er produser her i hus! Begge to litt for store, men ellers veldig gøy å sy!!! Tok utgangspunkt i en gammel babysolhatt jeg fant etter broren min. Tegnet på frihånd av mønsteret, og satte i gang:) Den brune hatten er første utkast. Hanna ville gjerne ha en hun også, så da ble den røde til i går kveld. Det er ganske vanskelig å beregne str, på slike, fordi marginen er så liten når en skal forstørre alle seks bitene til en samle størrelse større el.mindre. Jeg må nok prøve en gang til. Det var forresten genialt å ha to-faget hatt, så kan den brukes på begge sider!!
Ha en fin 1.mai dag!!

10 kommentarer:

elin sa...

de ble jo så søte!du kan inne bruke noe strikk på de på bakhode og snurte de til riktig størrelse????

Hobbymegher sa...

Åh, men de ble vel skjønne!
Kjekt med to sider, så man får to i ett! :0)
Jeg satt nettopp i går, på syrommet, og tenkte at kanskje jeg skulle få sydd en til tulla her i hus også. :0)

GRASRODA sa...

Ja solhatter er kjekke greier!
Hanna har brukt sin ute i dag, så den er brukbar, men litt romslig. Jeg skal ha LITT mer sømrom på neste forsøk, så kanskje jeg lykkes:)
Mulig det funker med et strikk bak? Ellers så får den bli en gave til et større hode:)
Ja, genialt med vendbare hatter!!
God helg:)

Cilipus sa...

Hei igjen!!!
Så fine solhatter du har laget!!
Her kan jeg få mange nye ideer til ting jag kan lage er ikke så flink til å variere, det er jo så mye jeg har lyst til å prøve. Du burde prøve deg på en buksedress eller kjole det er så gøy, blir nesten litt hekta på de buksedressene!!!!Det er jo så mange muligheter og variasjoner og barna elsker å gå med de.
Ha en god helg:-)

Marita sa...

Så fin blogg du har og så utrolig flink du er! Helt imponert, og veldig glad for at jeg kom over deg her. Kommer snart igjen:)

GRASRODA sa...

Takk for det Marita, og velkommen igjen:)
God helg:)

GRASRODA sa...

Jeg og Elin pakker med oss maskin og stoff m.m neste helg og tar husmorferie på Lista i ett døgn... Juhu!!!!!
Jeg får se om jeg tør prøve meg på noen buksedresser da:) Godt vi kan finne inspirasjon hos hverandre, GØY!!
Fortsatt god helg til dere alle der ute i bloggverden:)

Abbe sa...

hei
har du sendt mei thaien? hvis ikke, kan jeg få mønsteret til gutte-solhatten? en liten prins her i huset som kunne trenge et par slike. bare 10 dager til eksamen nå. blir utrolig deilig å bli ferdig og få ferie!!

Anonym sa...

så fine solhatter! så jo helt perfekte ut!

GRASRODA sa...

Takk for det Elisabeth:) Jeg er enda inne i "prøve og feile-stadiet",men det er jo en del av gamet det!:)