Lue-Idè blir realisert!

lørdag, februar 07, 2009 Edit This 1 Comment »
Her ser dere gårsdagens/nattens resultat av lue-prosjektet mitt! Hanna hadde overnattingsbesøk av Elisabeth, og før vi sa god natt i går, fikk de velge farge på et stoff til ei lue hver som jeg skulle sy mens de sov. Det ble selvfølgelig rosa på begge!
Mønsteret er etter eget hode, -et resultat av noe jeg lå og funderte på en kveld etter at jeg hadde lagt meg. (...noe som begynner å bli en vane fortida!) Her kommer et lite bilderas av prosessen:

Det er sydd sikksakk langs sårkanten opp og nede. Dette ble en fin effekt syns jeg. Etterpå sydde jeg den sammen i langsiden, og brettet den som en ribb, slik at den ble dobbel.
Tilslutt er lua enkelt og greit knyttet sammen i toppen! Genialt:) Lite sying og noe som blir fort ferdig!!



1 kommentarer:

hildeh sa...

Kjempefine luer, Cathrine! Hvordan gjorde du det nede på lua? Bretta du en kant utover? Veldig fint stoff. Ble inspirert av den designen. De så veldig fornøyde ut jentene og:-)