Babyteppe i barselgave

lørdag, januar 08, 2011 Edit This 6 Comments »








Da var omsider barselgaven til min skjønne lille nevø ferdig og allerede tatt i bruk. Dette var gøy å sy! Hadde verken mønster eller helt bestemt meg hvordan det skulle bli på forhånd, så prosessen frem til det ferdige resultatet var spennende å jobbe med! Utgangspunktet for babyteppet, var at det skulle være mykt å ligge på, fint å se på, og ikke minst brukervennlig! Tanken var at det etterhvert også kunne være et "mobilt leketeppe", som en kunne snurpe sammen og frakte med seg leker i når en f. eks skulle på besøk til besteforeldre el. Genialt, ikke sant!! Det som også viste seg når det ble tatt i bruk, var at hvis en trekker i snora, og snurper det LITT sammen, så ble det jo en lun liten sovekrok for minstemann!!
Teppet er laget av fleece, to lag platevatt og et lag bomull- stoff. Ellers har jeg brukt anorakk-snor, og en "snurpedings" som holder tauet på plass i ønsket lengde. (kjøpt på S&S )
Jeg plagde også en liten koseklut i de samme stoffene. Syns alltid det er så facinerende å se resultatet når en tilslutt vrenger sytøyet og en ser det en har sydd på vrangen! :)
God helg :)

6 kommentarer:

Linda sa...

Veldig bra, Cathrine!!

Steinar Belland sa...

Imponerende, du er skikkelig flink Catrine.

Anonym sa...

Du er goe! Hilsen veldig fornøyd og takknemlig svigerinne ;)

Gurimalla sa...

Så fint babyteppe!

Silje sa...

Dette er AKKURAT hva jeg er ute etter!! Jeg hadde ikke tenkt på å kunne gjøre det på denne måten (selv om jeg har planer om å lage legoteppe, og dette gjøres jo i prinsippet på samme måte), så tusen hjertelig takk for tips! Fant dette innlegget etter litt googling, og skal sjekke ut mer av bloggen din :)

Silje sa...

Dette er AKKURAT hva jeg var ute etter! Jeg hadde ikke tenkt at det var mulig å gjøre på denne måten, selv om jeg har planer om å sy legoteppe som gjøres på samme måte i prinsippet. Takk for tips, det var kjempefint!

Jeg fant forresten dette innlegget etter en del googling, og skal sjekke ut bloggen din mer :)