Erteposer

onsdag, juli 15, 2009 Edit This 4 Comments »
Jeg har brukt litt restebiter som jeg har tatt vare på, og lagd noen erteposer til ungene. Disse falt i smak, og er allerede tatt i bruk til å balansere med dem på hodet, kaste på blink, kaste i en balje, og kaste til hverandre. Jeg lagde dem mens ungene var ute å lekte litt i dag, men innså fort at dette hadde vært gøy å lage sammen med dem. Enkle oppgaver, og mange ulike vanskelighetsgrader. Tegne opp, klippe ut, nåle sammen, vrenge, og fylle i erter. Jeg lagde åtte stykker, men jeg tror jeg skal lage flere, med et annet stoff, så har de litt flere poser hver som de å leke med.
Disse kan også fyller med ris, og fungere til lek som erteposene. Men risposene kan også varmes i mikrobølgeovn, eller legges i fryseren til bruk som ispose til avkjøling hvis man har skadet seg. En liten multipose egentlig;)

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefina!

kaoz sa...

Fin måte og bruke opp rester på , og kjempegøy for barna=)

Likte også veldig godt den turkise gaven din i forrige innlegg =D

GRASRODA sa...

Ja, det er jo greit å få brukt opp litt av det som blir liggende igjen etter utallige andre prosjekter:)
God helg:)

elin sa...

ja disse var jo lure!!!fine poser til ungene!!!!!