Miniskjørt til Emmelinemor!

mandag, januar 19, 2009 Edit This 2 Comments »
Her er min første hjemmesydde gave ferdig. Et lite miniskjørt til Emmeline som fylte ett år i helga! Håper mor og datter blir fornøyd:)
Dongridstoffet er kjøpt på Fretex. Det var opprinnelig et ubrukt sengetøy, fra USA tror jeg. Tynn og myk dongrid, passer ypperlig til å sy barnetøy av:) Ribben er kjøpt hos vår lokale sydame, Marthas Systue. Jeg har ikke brukt noe mønster denne gangen, så d var litt spennende i dag å se om det ble passelig til den lille frøkna:) -og det var det! Nå har Hilde fått seg blogg også, så dette blir spanande!
(mima-hildeh.blogspot.com )

2 kommentarer:

elin sa...

skal jeg maile over et bilde av skjørtet i action?eller skal jeg heller legge det inn på min.........ka du syns?søtt var det iallefall!!!!
vet du hvordan jeg kan få det første bildet mitt mindre..............
Kl 11 på senteret i morgen?siv er også med!dette blir jo riktig koselig!!!fikk du gjort noen kupp på lindex i dag???noe for meg????

GRASRODA sa...

Hei!Hadde jo vært gøy å se skjørtet i action ja:) Mail det over du! om du også vil legge det ut på din er opp til deg;)
Vet ikke helt hvordan man får bildet mindre,,, jeg har prøvd å få bildet mitt litt større uten hell... må sikkert inn å redigere på profilen din, men jeg vet alt for lite om dette, det er lillebror som ordner slikt for meg:)
Ja, blir koselig i mårra ja! Noen som vil gå litt, eller tar dere bilen opp?
Fant litt på Lindex, noe nattøy, regntøy og støvler,og noe fintøy til Hanna.Det begynner å bli ganske utplukka på div.varer, men det er vært å stikke innom hvis en har tid. Jeg har bare sett på barnetøy som vanlig...så til oss vet jeg ikke hvordan det lå ann...
Så fin tunikaen ble forresten!!! Jeg har ikke sydd noe de to siste dagene, må ha en liten pause,så mye annet som tar opp tiden her akkurat nå...sånn er livet!
Så fin tunikaen ble! Håper du får fikset den til så den blir passelig;)Jeg har også lyst å prøve meg på noe liknende en dag. Du har fått dreisen på skråbåndene ser jeg. Jeg har enda ikke prøvd dette. Brukte skråbåndsbretteren til å lage snor til strikkepinnemappa, men har ikke brukt den på klær enda. -Men det kommer!! Genial oppfinnelse!!
Hils gubben!
Mi talas!