Et lite lueprosjekt!

lørdag, mars 27, 2010 Edit This 0 Comments »
Her kommer et lite livstegn fra meg igjen:) symaskinen er hos doktoren fremdeles, så det blir ikke gjort så mye sy-arbeid om dagen. Men jeg har jo glemt å blogge noe av det jeg gjorde før maskinen ble syk, så da får jeg gjøre noe med det:)
Etter at den nye maskinen kom i hus, var det jo ekstra stas å sy i elastiske stoff når det finnes egne sømvalg for dette formålet på maskinen!! Da vi var innom på S&S i kr.sand sist, kjøpe jeg noe mer stoff, blant annet disse to. Et kult billestoff, og dette lysegrå stoffet. Jeg har lenge hatt lyst til å lage meg ei lue, men var litt usikker på hvordan det skulle gjøres på en enkel måte. Etter en liten stund i tenkeboksen, ble det omtrent slik!
Jeg og husbonden fikk ei lue hver, og den tøffe bille-hua fikk en kollega til bursdagen sin. ( vi jobber i en barnehagen med fokus på å være mye ute, så syns dette passet bra! )
På denne lue-varianten er sømmene synlig inni lua. Men har lyst å prøve meg denne typen neste gang, når maskinen er friskmeldt igjen. Og så venter jeg i spenning på å få de nye merkelappene i hus!!

0 kommentarer: